Data Group Aames

Aames NPS

Kiitos palautteestanne! -Asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS-lukumme on 61

Toteutimme elokuun 2025 aikana asiakastyytyväisyystutkimuksen, jotta saisimme kattavan kuvan asiakkaidemme toiveista, palveluidemme laadusta ja yrityskuvasta. Tutkimuksen toteutti Navigatio Oy

NPS-luku mittaa suosittelijoiden määrää ja Aames Oy:n tulokseksi saimme asiakkailtamme 61 pistettä. IT-alan yrityksillä NPS-luvun keskiarvo on 42 pistettä (Trustmary) ja yli 50:tä pistettä voidaan pitää erinomaisena. 

Asiakkaat arvostavat Aames Oy:ssä erityisesti asiakaspalvelua ja asiakkaat kokevat saamansa palvelun laadukkaaksi. Aameksen tarjoamat tuotteet ja palvelut vastaavat hyvin asiakkaiden odotuksiin ja tarpeisiin, sekä asiakaspalvelu toimii tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti.

Yhteistyö

Asiakassuhteiden hoitotapa, tavoitettavuus ja yhteistyö asiakkaiden kanssa sai erityistä kiitosta sanallisissa palautteissa. ”Ystävällinen ja nopea asiantuntija, koskee kaikkia yrityksen yhteyshenkilöitä”, eräs asiakas totesi. Lisäksi toinen asiakas mainitsi: ”Silloin kun apua tarvitaan, se saadaan”

Asiantunteva kumppani

Asiakkaat kokevat Aames Oy:n luotettavana ja asiantuntevana kumppanina. ”Asiantuntevuus, palvelu toimii moitteettomasti, helposti tavoitettavissa.” totesi eräs asiakas. Monet vastaajat korostivat yrityksen vahvaa osaamista, vastuullisuutta ja luotettavuutta. ”Aames osaa yleensä ratkaista ongelmat, joita meidän pääsääntöinen it-tuki ei osaa..”, kuvasi eräs asiakas kokemustaan.

Palvelut ja tuotteet

Asiakkaamme antoivat hyvät pisteet tarjoamistamme palveluista ja tuotteista. Asiakkaat kokevat, että tarjoamistamme palveluista on hyötyä heidän toiminnalleen ja ovat vastanneet odotuksia. Myös eri tuotteiden käyttöönotot ja opastukset saivat kiitosta.

Kehitysehdotukset

Vaikka asiakkaiden palaute oli pääosin positiivista, eniten kehityskohtia nousi esiin markkinoinnissa ja vastuullisuusviestinnässä.

Asiakkaiden avoimia kommentteja Aames Oy:stä:

  • Tavoitettavuus, asioiden hoito
  • Ammattitaitoista ja luotettavaa toimintaa, henkilökunta +
  • Asiat hoidettu hyvin ja sovitetusti.
  • Luotettava, osaava, ajantasainen
  • Asiakaspalvelu osaavaa ja tavoitettavissa
  • Asiantunteva ja osaava henkilökunta
  • Ystävällinen palvelu, nopeat vasteajat, osaava henkilökunta
  • Ystävällinen ja osaava henkilökunta
  • Tavoitettavuus, kun on asiaa

Aames Oy kiittää palautteista!

Olemme kiitollisia palautteista ja ylpeitä siitä, että asiakkaamme suosittelevat meitä ja pitävät meitä luotettavina. 

-Kimmo, Tuomo Annina ja Anna-