Data Group Aames

hiilijalanjälki

PK-yrityksen IT ja hiilijalanjälki – Mistä päästöt syntyvät?

PK-yrityksissä hiilijalanjäljestä puhuttaessa huomio kiinnittyy usein IT-ratkaisuihin: laitteisiin, pilvipalveluihin ja verkkoyhteyksiin. Mutta mistä nämä päästöt todellisuudessa koostuvat, ja kuinka suuria ne ovat? 1. Laitteet Ylivoimaisesti suurin osuus IT:n ilmastovaikutuksista syntyy laitteiden valmistuksesta. Kun laitteen käyttöikä on kolme vuotta, sen kokonaispäästöt ovat noin 360 kg CO₂e, josta vain pieni osuus syntyy käytön aikana. 2. Pilvipalvelut ja datakeskukset …

PK-yrityksen IT ja hiilijalanjälki – Mistä päästöt syntyvät? Lue lisää »

Aames NPS

Kiitos palautteestanne! -Asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS-lukumme on 61

Toteutimme elokuun 2025 aikana asiakastyytyväisyystutkimuksen, jotta saisimme kattavan kuvan asiakkaidemme toiveista, palveluidemme laadusta ja yrityskuvasta. Tutkimuksen toteutti Navigatio Oy.  NPS-luku mittaa suosittelijoiden määrää ja Aames Oy:n tulokseksi saimme asiakkailtamme 61 pistettä. IT-alan yrityksillä NPS-luvun keskiarvo on 42 pistettä (Trustmary) ja yli 50:tä pistettä voidaan pitää erinomaisena.  Asiakkaat arvostavat Aames Oy:ssä erityisesti asiakaspalvelua ja asiakkaat kokevat saamansa palvelun …

Kiitos palautteestanne! -Asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS-lukumme on 61 Lue lisää »

Canon easy

Käyttövalmis tulostin, tarvikkeet, värit ja ylläpito alk. 29 € / kk – Canon EASY

Tulostamisen kustannukset ja ylläpito voivat viedä yllättävän paljon aikaa ja resursseja. Canon EASY -palvelu on kehitetty yksinkertaistamaan tulostamista: yhdellä kuukausihinnalla saat käyttöösi tulostimen, huollot, tarvikkeet sekä jatkuvan tuen ilman ylimääräisiä laskuja. Palveluun sisältyy: Laite toimitetaan käyttövalmiina, ja kulutustarvikkeiden hallinta tapahtuu automaattisesti. Ratkaisu sopii erityisesti yrityksille, jotka haluavat ulkoistaa tulostamisen ylläpidon ja varmistaa, että laitteet pysyvät …

Käyttövalmis tulostin, tarvikkeet, värit ja ylläpito alk. 29 € / kk – Canon EASY Lue lisää »

Toiminnanohjausjärjestelmä Fikuro: Kaikki järkeistyy

Fikuro on Suomen helppokäyttöisin toiminnanohjausjärjestelmä, joka tarjoaa kattavat ratkaisut yrityksen tärkeimpien toimintojen hallintaan. Fikuro yhdistää tuotannonohjauksen, varastonhallinnan ja myynnin yhdeksi helposti hallittavaksi kokonaisuudeksi, joka tehostaa yrityksen toimintaa ja parantaa kilpailukykyä. Helppokäyttöisyys ja edullisuus Fikuro on suunniteltu erityisesti pk-yrityksille, jotka tarvitsevat tehokkaan ja helposti käyttöönotettavan toiminnanohjausjärjestelmän. Fikuro on aloitus- ja käyttökustannuksiltaan edullinen järjestelmä toiminnanohjaukseen, tuotannonohjaukseen ja …

Toiminnanohjausjärjestelmä Fikuro: Kaikki järkeistyy Lue lisää »

Webinaari 24.4.2025 klo 10 – Miksi yritykset tarvitsevat ulkoisen Microsoft 365 -varmuuskopioinnin

Tervetuloa webinaariin, jossa käsittelemme Microsoft 365 -varmuuskopiointia.  Monet yritykset luottavat Microsoft 365 -palveluun päivittäisessä toiminnassaan. Sähköpostit, Teams-keskustelut sekä tärkeät tiedostot SharePointissa ja OneDrivessa ovat elintärkeä osa yrityksen sekä käyttäjien päivittäistä työskentelyä. Microsoft 365 ei sisällä vakiona varmuuskopiointia asiakkaidensa datalle. Tästä syystä yrityksen on itse huolehdittava Microsoft 365 -varmuuskopioinnista. Webinaarissa kuulet asiantuntijoiden vinkit: Aika:  torstai 24.4.2025 klo …

Webinaari 24.4.2025 klo 10 – Miksi yritykset tarvitsevat ulkoisen Microsoft 365 -varmuuskopioinnin Lue lisää »

Yrityksen on itse huolehdittava Microsoft 365 -varmuuskopioinnista

Monet yritykset luottavat Microsoft 365 -palveluun päivittäisessä toiminnassaan. Sähköpostit, Teams-keskustelut sekä tärkeät tiedostot SharePointissa ja OneDrivessa ovat elintärkeä osa yrityksen sekä käyttäjien päivittäistä työskentelyä.  Tästä huolimatta Microsoft 365 ei sisällä vakiona varmuuskopiointia asiakkaidensa datalle. Tämä tarkoittaa, että jos tärkeä sähköposti, tiedosto, Teams-keskustelu tai koko SharePoint-sivusto katoaa, Microsoft 365:n roskakori ei välttämättä riitä sen palauttamiseen. Tietojen katoaminen …

Yrityksen on itse huolehdittava Microsoft 365 -varmuuskopioinnista Lue lisää »

Pitkät asiakassuhteet

Pitkät asiakassuhteet ovat yrityksen menestyksen kulmakiviä. Ne perustuvat luottamukseen, jatkuvaan vuorovaikutukseen ja asiakkaan tarpeiden ymmärtämiseen. Pitkät asiakassuhteet eivät toki synny hetkessä, vaan vaativat aikaa, vaivaa ja sitoutumista. Uskomme, että rehellisyys ja avoimuus on avaintekijät luottamuksen rakentamiselle asiakkaan ja yrityksen välille. Kun hoidetaan asiat alusta asti sovitulla tavalla ja asiakkaan odotusten mukaisesti niin se rakentaa pikku …

Pitkät asiakassuhteet Lue lisää »

Työajanseurannan merkitys työhyvinvoinnille

Työajanseuranta voi vaikuttaa merkittävästi työhyvinvointiin. Laadukas työajanseurantaprosessi ja sitä tukevat digitaaliset järjestelmät eivät ainoastaan tehosta työtä, vaan myös vähentävät tutkitusti stressiä ja parantavat työn ja vapaa-ajan tasapainoa. Työajanseuranta ei ole kontrollikeino, vaan työkalu, joka voi parantaa niin yksilön kuin koko yhteiskunnan hyvinvointia ja tuottavuutta. Oman työajan hallinta on juuri nyt tärkeämpää kuin koskaan. Työajanseuranta voi …

Työajanseurannan merkitys työhyvinvoinnille Lue lisää »

Aames Oy liittyy FLIQ-jälleenmyyjäverkostoon – Uusi kumppanuus, uudet mahdollisuudet

Kirjoittaja: Miira Jokela, Customer Success Manager, Fliq Oy Teollisuuden digitalisaatio etenee vauhdilla, ja FLIQ on eturintamassa tarjoamassa yrityksille reaaliaikaista näkyvyyttä tuotantoprosesseihin. Nyt meillä on ilo ilmoittaa, että Aames Oy on liittynyt FLIQ-jälleenmyyjäverkostoomme! Data Group Aames on Helsingissä toimiva IT-palveluiden ja -ratkaisujen asiantuntija. Aames on erityisesti kokenut tukemaan yrityksiä tehostamaan toimintaansa ja vapauttamaan resursseja olennaiseen. Heidän …

Aames Oy liittyy FLIQ-jälleenmyyjäverkostoon – Uusi kumppanuus, uudet mahdollisuudet Lue lisää »

Webinaaritallenne: Devoca & Visma Nova

Webinaaritallenne: Varaston kehittämisellä kustannussäästöä ja parempaa asiakastyytyväisyyttä Visma ja Devoca järjesti yhteisen webinaariin 29.1.2025. Mikäli et päässyt osallistumaan webinaariin tai haluat palata siihen uudemman kerran, voit katsoa sen täältä. Tutustu Varastonhallinta Talk’nPick tarkemmin täältä..